Kalla nätter soliga dagar.

Lördag förmiddag är det nu, ja då gäller det att förbereda sig för melodikrysset. Denna vecka så har det varit något varje dag. Tisdag var den trevligaste för då fyllde Vendela 9 år, men hon blev så sjuk så hon slocknade mitt i släktfesten som hon kallade det. Över 40 grader blev det på natten sen låg och däckad ett par dagar. På onsdagen var mormor där och tog hand om henne. Torsdag då var det Hyresgästföreningen med barnaktiviteter i lokalen. Fredagmorgon var tvättdag redan kl 7, usch tidigt. Sen sov jag nästan hela dagen vet inte varför men var jättetrött. Lyckades ta mej till affären och handla för att fylla på kylskåpet. Tv programmen var absolut inget att längta efter, en fredagkväll och inget att titta på. Visst är det förskräckligt att på 14 kanaler så fanns inget av intresse för mej. Det är kanske är mej det är fel på. Det slutade med att jag tittade på barnkanalen !? Nu är det inte långt kvar till att jag ska leta jobb igen. Känns lite overkligt att man ska vara på G och fara runt som ett skållat troll för att hitta ett jobb. Jag är skulle vilja gå en kock utbildning som Lernia har kommit med men det hänger på arbetsförmedlingen om man får gå den. Målet med den är att jag vill jobba på ett dagis där man lagar egen mat. Man får ju alltid ha drömmar, eller hur. Sen om dom blir uppfyllda det är en annan sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0