Se det snöar se det snöar hurra....

Oj nu kommer det man gått och längtat efter med dunder och brak. Vi har fått rejält med snö här i Valbo och det har inte slutat än, så innan kvällen då är det några decimeter. Det värsta är att jag måste gå till affären och då måste man ladda med kolhydrater om man ska orka pulsa. Imorgon ska vi hjälpa Cecilia att flytta hur det nu ska gå till. Ja ja den som lever får se heter det ju och det är sant. Jag har hämtat garn så nu vill jag bara sticka och inte göra något annat. Det är så roligt när man får öppna ett nytt nystan. Det ska bli en pippifilt , för den som inte vet vad det är så kan jag sägs att det är filt i samma mönster som i en pippitröja. Linnea har en killkompis som ska bli pappa nästa år så därför tänkte jag sticka en barnfilt till dom. Det blir tydligen en liten "Pippi", dom vet att det blir en tjej så då är det enkelt. Återstår att se om hon blir lika stark. Nu fick jag sällskap av min Spöket som blev sällskapssjuk. Han vill gärna ligga i närheten när man tittar på tv eller sitter vid datorn. Kom på att jag måste nog släppa in Henkelarsson han är ute i snöyran. Han är nog riktigt sur på mej när jag väl öppnar dörren. Kan redan höra hur han talar om att jag har väl kunnat komma tidigare inte låtit han vara ute så länge. Dessa underbara gokatter jag har. Nej nu måste jag ta tag i saker här hemma. Men som sagt var försiktiga ute i trafiken om ni måste ut med bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0