Mor lilla mor vem är väl som du

Idag har jag firat morsdag hos min mor i Hagsta, ja pappa Rolf räknas ju in i familjen också förstås. Det har varit en fantastisk dag med underbart väder och god mat samt kaffe och tårta. Mor fick blommor och blader, men lotter av mej för att hon skulle kunna vinna en miljon var det tänkt. Det slutade med 60 kr och det är ju början på en miljon har man fått sig sagt. Men mor var lika glad ändå och det är hon känd för att vara. Jag går hemma fortfarande och linkar runt med onda knän. Något jobb i sikte finns inte och ortopeden har inte hört av sig. Jo jag har sökt ett jobb i Enköping för att testa hur Bemannia tänker när dom anställer folk. Jag är fullt övertygad om att när man är över 50 då är man passé. Så enkelt är det, finns inga andra förklaringar. Så nu tänkte jag att jag söker ett jobb i annan stad så får vi se. För jag har sökt många jobb inom Bemannia men aldrig ett enda napp. Det var ett vik som växeltelefonist så skulle jag få det så får jag lösa det då. Tänk att Sverige vann stora eurovisionstävlingen i Baku. Det trodde inte jag, var rädd att dom ryska gummorna skulle ta hem vinsten. Nej nu ska jag sätta mej och sticka men jag säger inte vad för då avslöjar vi en hemlis. Min syster brukar läsa min blogg så jag kan inte säga vad det är nu men så småningom så ska jag visa er vad det är. Ha det så bra, tänk på att mellan hägg och syren är det den bästa tiden på året.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för dom fina orden! Det var så roligt att ni kom. Kram

2012-05-28 @ 09:28:47
URL: http://hagstaskola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0