Gott Nytt År 2012

Nu börjar ett helt nytt år, som jag börjar i det underbara Hälsingland. Kan Det vara bättre än att få vakna uppe i mitt älskade Sörforsa. Jag mår bra häruppe jag kan slappna av och känner mej inte stressad. Kan inte förklara varför men det är bara så det är. Tänk om man kunde ta patent på hur man slappnar av då skulle jag bli rik. 
Människan är en mycket komplicerad varelse på vår jord. Ingen är den andre lik även om man tycker att vissa är väldigt lik en själv. Ibland upplever man att man har träffat sin själsfrände men man är det nog inte till 100%.
Läste mitt årshoroskåp i en tidning och i år skulle Jag träffa en själsfrände, gud va nyfiken jag blev. Vem kommer det att vara kan man undra. Jag riktigt längtar efter en trevlig herre i lagom ålder som gillar samma saker som jag. Vore skönt att få lite sällskap framför tv:n istället för att sitta ensam och hänga. Jag får inga
bra svar från Spöket och HenkeLarsson när jag pratar med dom. Samma svar kommer..mjauu.....och jag förstår inte alla gånger vad dom säger.
Tror jag ska börja sy lite igen, ta upp dom gamla "traditionerna" igen efter cirka 20 års uppehåll. Kom och tänka på när jag sydde en jumper till min kompis när hon väntade barn. Det visade sig nämligen att jag glömt en knappnål i mudden längs ner vilket hon kände av när hon satte sig på en stol på jobbet.
Det barnet är nu 21 år och ska sticka till Nya Zeeland om en vecka.

Imorgon ska man till Arbetsförmedlingen igen och anmäla sig som arbetssökande. Då börjar det livet där man ska vara allert och visa sig intresserad för alla möjliga jobb fast man kan känna att usch för vissa. Hellre en kortare pendling till ett jobb som verkar kul än ett tråkigt i Gävle.
Ja det visar väl sig hur det blir med det. 

God Fortsättning på Er alla och glöm inte att ha kul 


Kommentarer
Postat av: Mamma

God fortsättning på nya året!

Hoppas det slår in som stod i horoskåpet! Lycka till hos arbetsfömedlingen också.

Kram

2012-01-01 @ 14:21:01
URL: http://hagstaskola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0