Jag ska börja på BUS

Bus står för Byggnadsupplysning, där ska jag börja som lärling. 54 år men lärling, det ni. När jag fick det förklarat för mej så insåg jag att det vara inte så dumt. Då har jag tid att känna mej för om det här passar mej. Samma "lön" som tidigare alltså a-kassa, men det heter aktivitetsstöd och kommer från försäkringskassan.
Det är noga att pengarna tas från rätt konto.
Har hunnit varit till Falun och packat flyttsaker hos min syster. Hon har sålt sin lägenhet och ska hyra ett hus utanför Falun i Gråsala heter det. Väldigt charmigt måste jag säga. Där går det allt från grisar till vargar på vägarna. Vi får hoppas hon kommer till sitt paradis för hon längtar verkligen. Det första som händer är att hon ska skaffa katt. Vilket låter riktigt trevligt tycker en sann kattälskare.
Det kommer att kännas lite annorlunda till veckan när man måste upp 6.30 varje morgon. Då kan man inte gå och spöka i nattlinnet halva dan.
Necessär med hjärtaa
Denna necessär har jag sytt och tänkte att de trevliga flickorna i Hamrånge Slöjdare ska få se hur jag får till dom. Flickorna ska även få sy sina egna. Mer om det nästa gång.
Kram på er alla och njut av sportlovet.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jättekul att du får bli lärling!! Det kommer att bli så bra. Nya arbetskompisar igen. Du brukar ju komma överens med dom flesta. Vi här i Hamrånge ser fram emot att få lära oss sy necessärer.

Kramar från din Mamma.

2012-02-29 @ 16:45:48
URL: http://hagstaskola.blogspot.com
Postat av: Christina

Grattis! Vad kul! Det går säkert bra.

2012-03-04 @ 10:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0