Ge mig tips om hur dagarna ska gå.

Oh hjälp va det är tråkigt att bara gå hemma. Jag blir tokig av att bara sitta, ligga och lösa korsord. För sanningen är att det finns inga jobb jag kan söka. Vet man inte det så blir man upplyst om det i tidningen varje dag.
Man skulle vara 25 år, blond och en massa erfarenhet av arbete. Visst är det väl så dom vill att det ska vara.
Men vad ska vi göra med oss 55+ som är gråhåriga men med massor av erfarenhet av flera arbeten. Ska vi kanske stoppas in i något bergrum där vi kan sitta och sticka.
Ja ja den som lever får se.
Jag har varit och klippt klorna på Henkelarsson för första gången. Han har varit slö med att vässa dom på min hembyggda klösbräda. Det gick jättesnabbt och han var mycket duktig. Nu hör jag inte när han går över golvet som jag gjorde tidigare. Nu kan han smyga utan att jag vet vart han är.
HenkeLarsson 6 år fyllda
Det här min gullgubbe det. Fyllde 6 år igår på alla hjärtans dag.
Ha det så bra där ute, ta det lugnt i trafiken.

Kommentarer
Postat av: Maria

Gomissen!!

2012-02-16 @ 20:37:00
Postat av: Mamma

Grattis till Henke i efterhand! Det dyker nog upp något ska du se. Det brukar det ju göra. Tappa inte modet!

2012-02-17 @ 10:15:03
URL: http://hagstaskola.blogspot.com
Postat av: Christina

Förr eller senare löser det ska du se!

2012-02-17 @ 18:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0