Undrar vart mitt flyttlass går ?

Jo nu ska ni få höra. Jag söker jobb från Sundsvall ner till Helsingborg, Nora och Linköping kom med det oxå. Jag måste hitta ett jobb jag kan inte gå hemma så här och bara dega. Man kan bli tokig av att bara göra ingenting. Det är nog många som tycker det vore väl mysigt, men icke sa nicke. Jag vill ligga och våndas på söndag kväll för att man ska upp och jobba på måndag. Jag vill känna den där fredags känslan när den kommer i kroppen och det är dags för fredagsmys. Jag vill längta till den 25:e när lönen kommer. Jag vill vara pank den 24:e men veta att lönen kommer dagen efter. Ni märker att det är mycket jag vill. Jag är inte passé utan jag kan och vill så mycket fortfarande. Jag har 10 år kvar i arbetslivet och jag vill arbeta. Om det så ska till att jag måste flytta så får det bli så. Gävle står kvar så man kan alltid komma tillbaka. Jo jag ska visa er alla vad jag gjort till min syster som fyllt år. Denna filt eller pläd vad man nu ska kalla den har jag slitit bra med. Törs inte räkna alla timmar jag lagt ner på den. Men det var det värt för hon tyckte om den. Tror inte jag gör en till så hon blir ensam av att äga en sådan. Min älskade Henkelarsson ser så konstig ut i ansiktet så jag måste ringa veterinären imorgon. Han har säkert slagits med en katt och fått infektioner. Det fick våran Månsen som vi hade förut. Men det var knöligt med att han skulle ha dränerings slang i såret ett par veckor. Usch jag gruvar mej för både det ena och det andra. Ha det så bra och ta det lugnt där ute. Minns ni polis serien som gick på tv för länge sedan där chefen sa alltid så till dom andra.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas du får napp någonstans. Fast helst i närheten. Men blir det längre bort får jag väl åka och hälsa på.
Jag tror din pläd kommer att användas ofta i vinter.
Polisserien kommer jag väl ihåg, det var roligare serier förut, tycker jag då som är gammal!
Kram från Mamma

2012-08-10 @ 08:29:47
URL: http://hagstaskola.blogspot.com
Postat av: majsan

Jag älskar pläden kära syster. Polisserien hette väl Spanarna på Hill street har jag för mig. Hoppas du hittar ett jobb här i Dalarna och flyttar hit.
Kram från storasyster

2012-08-12 @ 16:37:00
Postat av: Anna-Marie

Jättefin pläd, vi hörs i veckan
Kram Anna-Marie

2012-08-12 @ 20:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0