Jag kan inte lösa Melodikrysset, hjälp

Jag som brukar vara så duktig på melodikrysset kan inte längre fixa det. Jag är för gammal för allt, denna gerotransendensen som spökar överallt.
Hade sett framemot att få lyssna på melodikrysset i lugn och ro med en kopp kaffe och fylla i rutorna. Men tji vad jag bedrog mej där tog det stopp ganska snart. Ja ja jag får ringa mamma hon brukar fixa det. Fast idag är hon nog på Hagsta Skola på hemslöjdens dag och fixar fika till alla besökare. Hade tänkt åka ut och kolla lite men känner mej inge pigg, känt mej risig hela veckan. Dottern åker ut och hälsar på mormor så då blir det en till att pricka av som antalet besökare på skolan.
En trevlig sak var att jag träffade mina goa mysiga klasskamrater en kväll och det var verkligen trevligt. Så nu har jag bestämt att vi ska träffas hemma hos mej nästa gång. Tänkte fixa en afternoontee med engelska scones och goda kakor med marmelad till. När vi bodde på Gotland så hade dom så på Visby Hotell att man kunde fika på engelskt vis och det var supergott. Tyvärr så fick jag inte bo kvar så länge eftersom dottern krånglade hela tiden. Hon ville absolut inte bo på Gotland utan hon ville hem till Brynäs och sina gamla skolkamrater.
Nu är man inskriven hos arbetsförmedlingen igen och det gick snabbt och bra. Det är nu man ska börja vara orolig för när man får sina stämplingspengar. A-kassan har ju en förmåga att krångla till det när man precis ska börja stämpla. Det fattas alltid blanketter eller så har man glömt att kryssa i ett nej någonstans.
Ska koka mej en kopp the för det svider i halsen, sen lägger jag mej och vilar.

Ha det så bra och klä er varmt för nu börjar det bli kyligare.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas du känner dig piggare nu. Jag ska lyssna på melodikrysset på internet så får vi se om jag kan.

Ha det så bra. Kram.

2011-09-03 @ 21:59:43
URL: http://hagstaskola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0