Nu är jag tillgänglig för annat arbete

Första "lediga" dagen efter sommarjobbet i Hofors. Då hade jag väckarklockan på sju för då var det tvättstugan som kallade på mej. Jag hade inte tvättat på två veckor så jag visste inte om jag skulle vara tvungen att gå naken till tvättstugan.
Nu får man leka hemmafru då men jag har ingen gubbe, kan man kalla sig hemmafru då tro? Jag har en dotter och tre katter att ta hand om.
Har ni tänkt på vad tonåringarna använder till trosor, när jag vek ihop våra tvättkläder så märkte jag att mina var som luftballonger i jämförelse med hennes som knappt syntes. Det är inte mycket till tyg i dom och helst ska det vara spets på dom.
Ja ja man har ju paserat in i gerotransendensen. Nu blev ni alla imponerade av att jag kan så fina ord. Jag lärde mej det när gick gick på Komvux förra året. Svårt att förklara exakt men en lätt förklaring är att man som jag har passerat 50 då tar man lättare på saker som man tidigare inte alls gjorde. Saker som jag skulle ha vänt upp och ner för tidigare ruskar jag på axlarna åt idag. Man ändrar sig i sina värderingar och sitt förhållingssätt till saker än vad man gjorde som ung. Jag märker det tydligt på mina döttrar, för precis så var jag då när jag var i deras ålder. Man blir riktigt fundersam på hur kunde jag vara så och varför sa jag så. Det är intressant med gerotransendensen, googla på det så får ni se.
Man har förhoppningsvis blivit klokare med åren, och tur är väl det.
Nej nu ska jag koka mej lite kaffe och sedan ska jag sprätta sönder kaffepaketet och sy en väska. Jag berättar mer nästa gång.
Ha det så bra och passa på att njuta av vädret.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var väldigt vad du har blivit klok! Ska bli kul att se din väska! Om den blir klar kan vi visa den på Hemslöjdens dag.



Kram från Mamma

2011-08-30 @ 10:03:53
URL: http://hagstaskola.blogspot.com
Postat av: Mamma

Kolla på hoffmansdesign.blogspot.com

2011-08-30 @ 10:44:42
URL: http://hagstaskola.blogspot.com
Postat av: Gabbanacat

Allt bra med dig?

2011-08-30 @ 11:41:04
URL: http://www.nattstad.se/gabbanacat
Postat av: Sofia - Mode, foto & personligt

allt bra? :)

2011-08-30 @ 11:42:18
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: Dotter

luftballonger var väl att ta i mor lilla. men jag får väl ta det som en komplimang ;) puss

2011-09-06 @ 17:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0