Har försökt skrivit flera gånger men alltid är det något som krånglar, fattar inte.

Ibland undrar jag om det är en mening med att vissa saker inte fungerar när jag vill det. Jag tror ju på ödet bland annat, att det finns en förklaring någonstans som inte alla kommer åt. Det låter hur flummigt som helst men jag är nog lite flummig. Jag är annorlunda märker jag, tycker och tänker inte som andra på vår vår jord. Men jag är alldeles för snäll kan inte säga nej utan bara ger och ger till andra och märker inte att jag stupar själv. Just nu är situationen så att jag VILL ge och ge för många omkring mej behöver det. Jag önskar jag kunde ge ytterligare men det går ju inte. I vissa lägen är man maktlös och önskar man hade magiska fingrar. Varför är det dom snälla och goda som drabbas och inte en maktgalen diktator någonstan i världen. Nu kommer det : världen är orättvis. Vi byter ämne: Jag har fått ett sommarjobb och det är mycket trevligt. Följde min dotter till en anställningsintervju och kom med en timanställning. Det kändes perfekt för att jag kan samåka med henne så jag slipper bussen. Här var Gud god, han tänkte på mej att jag behöver göra lite nytta och inte bara gå hemma i sommar. Min dotter trivs också och hon har provanställning på 6 månader. Jo nu byter vi samtalsämne igen: någon som har en liten etta med kök/toa/dusch och vill hyra ut så hör av er. Det är inte jag ska hyra utan en kompis, pensionär med fast inkomst. Jag gör en chansning här, man kan bara få ja eller nej. Personen är duktig med hammare och spik. Jag går och väntar på en ny operation av mitt högra knä. Jag ser fram emot det för mitt vänstra blev så bra. Ska träffa min doktor i slutet av augusti. Nej nu tryter men fantasi och jag ska dricka lite kaffe så jag vaknar till. Ha det så bra och ta vara på dagen man vet aldrig vad morgondagen har att bjuda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0