Helt plötsligt så kom soffan till använding.

Ja nu funderar nog många vad jag menar med det. Men hos mej så är det så att mina katter styr lite för mycket. Jag bor hos dom kan man säga och inte tvär som. Men nu fick jag en energikick av det slag jag aldrig sett tidigare och som innebar att jag snurrade runt med alla möbler i rummet. Men det visade sig att det blev till det bättre. Helt plötsligt efter att ha dammsugit soffan ett par timmar och lagt över ett gammalt lakan så gick den att använda för sitta i och framför allt att LIGGA i. Jag tog mej en eftermiddags lur i den igår, och gud så skönt. Risken är ju nu att jag kommer att " lura till" i den en stund varje dag. Jag fick så trevligt främmande igår av Maria från Skatten. Det var jätte trevligt eftersom man ses inte så ofta. Hon går och väntar på en liten missekisse från Nyköping och jag är lika förväntansfull på lilla Elsa. Då blir det jag som hälsar på hos henne. Idag har jag gått igenom platsbanken men inget nytt jobb som går att söka. Enligt arbetsförmedlingen så vill dom att man ska söka jobb i Uppsala för det är där jobben finns. Men för en utsliten snart 55 årig tant med rassliga ben då är det inte så lätt att fara land och rike runt. Det är min måndag idag att vara med barnbarnen. Vendela dyker upp efter kl 15 då går vi hem till dom och börjar med läxor och sen blir det middag. Kevin skulle följa med sin bästa kompis hem efter skolan så han dyker upp senare. På lördag är jag medbjuden på Cirkus med barnbarnen. Det var många år sedan jag var på Cirkus så det ska bli spännande. Ha det så bra och testa på att ta Er en lur i soffan men jag varnar er det är beroendeframkallande.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låt soffan stå ifred, ta en promenad i stället. Hi, hi. Kram

2012-05-14 @ 16:22:48
URL: http://hagstaskola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0