Hur går man ner 20 kg......?

Oj oj oj nu har man fått domen: gå ner 20kg återkom i höst då planerar vi operation. Det är ord och inga visor det från doktor Peter på ortopeden. Han tyckte verkligen att mina båda ?! knän var risiga, värst det vänstra. Så nu vet man vad man har att vänta det här året. Han hade undersköterska med och hon nickade samstämigt. Regnet vräker ner och det smäller till ibland , åska. Cecilia och Vendela som cyklar från köpis nu gud va blöt dom ska bli.Vilken tur vi hade med vädret i morse på skolavslutningen. Solen sken och det var så härligt när vi satt ute och fikade. Så har någon några bra tips på vad jag ska äta för att gå ner i vikt så är jag öppen för alla förslag. Kruxet är att jag kan inte motionera som jag skulle vilja. Någon kortare promenad klarar jag väl av men inga långa. Jag tror själv att det enklaste är nog att räkna kalorier helt enkelt. Jag får kolla upp hur många man ska stoppa sig och sedan hitta rätt mat som passar. Mycket sallad med alla möjliga ingredienser. Ska skaffa mej en grill så jag kan grilla också ute på altanen. Men ett glas vin ska jag unna mej ibland i alla fall. Tror ni inte tårarna kom när barnen sjöng Den blomster tid nu kommer. Då går det inte att sjunga med för rösten sviker då. Ha det så bra alla och var rädd om varandra. Moxan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0