Jag har semester, och det är helt underbart.

Jag befinner mej i Hälsingland dom blå bergens land. Jag mår förträffligt bra här uppe, blev kvar längre än beräknat. Jag skulle hit för att passa hus och katt för ett par dagar. Men jag är fortfarande kvar och funderar om jag kanske ska flytta upp igen. Känner ett inre lugn som jag verkligen behöver. Har kommit med förslag om jag ska bli piga här uppe men då kräver jag en egen pigkammare. Jag är seriös i det här men jag vet inte om dom andra förstår det. Linnea tycker absolut att jag ska flytta hit om det får mej att må bättre. Men först måste vi hitta en lägenhet åt henne i Gävle. Ju mer jag tänker på det så öppnas det möjligheter, man kan ju gå arbetslös här också som nere i Valbo. Det är ingen skillnad. Just nu längtar jag efter mina missar, Spöket hade det väldigt långsamt sa Linnea. Men vi åker hem imorgon mitt på dagen. Då ska jag krama om dom riktigt mycket. Igår var vi på turné , började med Majas utanför Bollnäs. Fanns massor att titta på och handla. Resan fortsatte till Växbo Lin. Som var rena drömmen för mej som älskar linet. Men passade inte min plånbok så det blev 2 disktrasor vävd i lin och som ska hålla länge. Men sen var jag fika sugen så då fortsatte vi till LillBabs Café i Järvsö. Där såg jag en kändis, Elsie Johansson, författare om ni känner till henne. När vi kom hem stekte vi kantareller och tittade på OS invigningen. Sen sov jag som en stock. Ikväll ska vi in till Hudiksvall och lyssna på Eldkvarn, spännande. En helt fantstisk semester börjar ta slut men jag kommer att leva på detta länge. Kram till Er alla.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som du haft en toppenvecka!! Välkommen tillbaka till Gästrikland!
Kram

2012-07-28 @ 17:14:35
URL: http://hagstaskola.blogspot.com
Postat av: majsan

Jag vet vad du menar med det inre lugnet. Det har jag hittat här i "mitt" lilla hus på landet. Finns det inga liknande att hyra där uppe? Vi ses snart hoppas jag.

2012-07-29 @ 22:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0