Stormen Katja

Ja inte var det så stormigt idag som dom förutspådde, men vi är kanske förskonade här uppe. Det blåser precis lagomt mysigt tycker jag. Av någon konstig anledning så gillar jag när det blåser kan inte förklara varför. Tänk att få stå vid havet och se när det stormar så skummet är alldeles vitt och det tar i så man nästan lyfter. Det gillar jag. Men jag har alltid varit lite speciell har jag kommit fram till på ålderns höst.
Idag har jag försökt med att få ordning på stämplingen och a-kassan gentemot Försäkringskassan och det är inte roligt. A-kassan har inte fått in rapporteringen ang dagarna som jag avverkat under min tid på Skatteverket. Försäkringskassan påstår att dom har skickat iväg den. Då står man mellan två stora "myndigheter" och inte vet något alls. Det är det här som kan bli tungt när man ska fajtas med dessa. För dom har alltid rätt , är inte det konstigt så säg. Dom gör aldrig fel, tror dom. Detta är bara början....
Träffen förra veckan var mycket trevlig. Grattis till en av tjejerna som fått nytt jobb det var det bästa.

Håll i hatten tills vi hörs nästa gång

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas det ordnar sig med facket.

Jag är inte så förtjust i blåst, men jag är ju lite äldre, man blir ju ömtåligare då!!

2011-09-13 @ 19:23:28
URL: http://hagstaskola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0