Himmel..det är tredje advent imorgon..

Oj Oj hur ska det bli med julen i år? Vilken skillnad för 10-15 år sedan när man for runt som ett skållat troll och "gjorde" jul.
Jaha då har man avvärkat sin första julmarknad då. Det var inte så farligt som jag trodde kan tänka mej fler gånger. Men det är mycket att tänka på inför en marknad. Det var fötterna och näsan som tog mest stryk i kylan. Vädret var bra och vi stod under tak så jag klagar inte alls. Att jag frös om fötterna var mitt eget fel förstårs. Men en näsvärmare hade inte varit dumt. Måste bara berätta att en väska som jag sytt ska få åka ända till Amerika det var kul. Sen fick en av dom bästa kuddarna gå till ett kusinbarn i julklapp och det var också roligt. Dom minsta betongstövlarna hamnade hos en kusin i Sandviken. Jag känner mej mycket nöjd. Min kompis fick också sina fina halssmycken sålda ett av dom skulle också få fara till Amerika. Det ni, kan ni tänka er när telefonen börjar ringa från Amerika och man får storordrar därifrån.
Man måste få drömma ibland.
Nej tillbaka till verkligheten nu, bredvid mej sitter en snorig tonåring och fipplar med sin nya tuchmobil. Jag förstår inte alls hur den fungerar. Man får vara glad att dom vanliga hederliga finns kvar på marknaden än så länge.
Jag har en vanlig tjocktv och en vanlig rosa mobil det räcker för mej. Datan tillhör min dotter så den lånar jag.
Enklare än så kan det inte bli och det är så jag vill ha det.
Nej nu ska jag ringa min namne och fråga om hon vill följa med på bazaren.
Tänk på ljusen om ni tänder adventljusen, glöm inte att släcka dom.
Hej hej

Kommentarer
Postat av: Christina

Vad kul att julmarknaden blev lyckad!

2011-12-11 @ 15:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0