Nerrääääkningen har börjat

Ja då har man inte många dagar kvar på jobbet, endast 5 dagar. På ett vis ska det bli skönt att slippa sitta på bussen över två timmar varje dag. Men vem ska ha koll på att allt är som det ska va i Kungsgården och Storvik och kossorna på ängen och sist men inte minst mitt trevliga tranpar. Visste ni förresten att trana heter grusgrus på latin.
Ja vi får hoppas att någon annan har koll på det. Vem vet jag kommer kanske att åka åt något annat håll sedan.
Det lär inte bli lätt att hitta ett jobb som passar mej med tanke på hur risig man är. Men jag har i alla fall fått nya stämplingsdagar och det känns tryggt.
Idag har jag haft barnbarnen sen klockan 10.00, och mer lär det nog bli när man blir hemma. Tänk att dom absolut ska ha pannkaka när dom är med mormor. Hur kommer det sig att alla barn älskar denna mjöliga, kladdiga och luktande maträtt. Den är ju så totalt onyttig men det är väl det som gör att den är en favorit.
Nej tacka vet jag en god sallad med massor av godsaker i och ett gott bröd och en härlig dressing till.
Måste ge er alla som läser min blogg ett tips på en god creme fraiche med fetaaost och soltorkade tomater som finns att köpa i kyldisken. Den är beroendeframkallande så jag måste varna er för det och ni äter den på egen risk.
I morgon får jag förhoppningsvis tårta hos min käre bror som fyller år. Sen dagen efter fyller min älskade mamma år. Så det blir till att festa ordentligt ett par dagar. Sen drar man åt svångremmen igen.

Ha det så bra, och var rädd om varandra.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Du!

Det var mycket du skulle hålla reda på! Vi får hoppas det ordnar sig med tranor och kossor.

Vi ses i morgon.

Kram!

2011-08-22 @ 22:23:27
URL: http://hagstaskola.blogspot.com
Postat av: Ann

Det visste jag!!! Att trana heter grusgrus, det lärde mig min pappa när jag var liten <3



Kram Ann



Vad roligt att du har börjat blogga, det ska bli kul att läsa vad du skriver, du är superduktig på det tycker jag.

2011-08-30 @ 09:49:09
URL: http://trivs-i-brattfors.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0