En ledig dag

Det är fantastiskt att vara ledig en vanlig dag mitt i veckan. Man njuter på ett helt annat vis än en lördag och söndag. För att njuta totalt så tog jag mej ett fotbad samt hällde i lite sjöbris (Grumme) och lyssnade på radion och drömde mej bort.
Man fick känslan av att vara ute på sjön och det blåste ute men jag hörde trafiken från riksväg 80 så här gällde att drömma ordentligt.
Det är svårt att försöka göra något nyttigt man bara är här och nu. Jag borde ta tag i badrummet för det ser förskräckligt ut vid kattlådan. Men jag bara tittar och tycker sen händer inget mer.
Snart blir jag helledig för mitt jobb tar slut och då gäller det att göra något så man inte blir förslappad. Tur att man har vänner som man kan träffa och fika och prata skvaller med.
Ser fram emot 1 sept för då ska jag träffa några klasskamrater från den tiden man gick i grundskolan så det var på stenåldern som ni förstår. Nu är det risk för att dom andra avbokar träffen om dom läser det här, hi hi hi. Men jag älskar dom.

Ha det bra vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att ha ledigt. Jag har varit på vävning i dag.

Det blir ingen träff här i morgon. Mailies bil är trasig. Vi följer med Micke och Linus till Kolmården i stället.

2011-08-17 @ 14:51:35
URL: http://hagstaskola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0