Snuva och ont i halsen....

Skit också att man ska bli sjuk nu när man har fullt sjå med att skriva CV och personliga brev. Mitt huvud dunkar och det är inte baksmälla, hade föredragit det istället. För då hade man nog haft roligt igår kväll, brukar man ha i alla fall.
Dricker varmt honungsvatten om nätterna och får gå i slalom mellan katterna. Dom verkar inte ha någon tidsperspektiv inbyggd i hjärnan. För så fort jag kliver upp oavsett vilken tid på dygnet då tror dom att det är matdags?! Där är det inte någon Skalman klocka som ringer på bestämda tider inte.
Varför blir man så godissugen när man är sjuk? Det slår aldrig fel när jag är sjuk då vill jag ha GODIS GODIS.
Man letar och letar i skafferi och kylskåp ifall man glömt något gott bland hyllorna. Har nu ätit hamburgare i tre dagar så jag skulle vilja ha något annat till kvällen. Förhoppningsvis dyker dottern upp och kan handla åt mej, om hon har tid vill säga.
Hon har tagit " körkort " på scooter nu så nu blir det väl önskningar om en snöscooter på altanen. Vore väldigt praktiskt för då kunde jag ta den till Tempo när jag ska handla.
Nej nej det finns inga pengar till nöjesåkningar hemma hos oss nu.
Själv sitter jag och drömmer om vår och sommar på altanen. Tänkte man kunde piffa upp den med lite av varje. Såg ett mycket trevligt trädgårds-program igår på tv2. Fick många ideer av det men kan ju inte göra allt utan man får sålla och göra det som passar mej. Det svåra är ju att hitta växter och blommor samt buskar som trivs på vår zonkarta.
Det var sån härlig medelhavskänsla på programet så det kan ju vara svårt att ta fram. Det är skillnad på Österlen och Gävleborg.
Nej nu ska jag brygga mej lite kaffe och sätta mej och lyssna på radion.
Ni får ha det så ni kan och var rädda om varandra

Kommentarer
Postat av: Christina

Krya på dig och lycka till med jobbsökandet; det löser sig säkert snart.

2012-01-19 @ 21:18:02
Postat av: Mamma

Krya på dig!

2012-01-19 @ 22:11:09
URL: http://hagstaskola.blogspot.com
Postat av: Karin

Raggsockarna är klara kommer per post till veckan. Krya på dej

2012-01-21 @ 11:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0