Telefonen är sååå tyst

Vad har hänt igentligen, allt är så tyst. Är det lugnet före stormen tro? Dagarna är långa, tråkiga och tröttsamma. Det enda är att katterna börjar få fnatt. Får toksspring i benen, far ut och in genom altandörren som om dom vore tokiga.
När dom möts så hoppar dom flera decimeter upp i luften för att sedan springa åt varsitt håll. Ser jättekul ut och jag får mej ett gott skratt.
Det har inte hänt något på jobb fronten och hur lång tid det tar för en remiss att ta sig till ortopeden och för att ligga och vänta på sin tur vet jag inte. Så man går i väntans tider kan man säga.
Har sökt 7 jobb ! faktiskt både i Gävle och i Hudiksvall. Men just nu är min dotter det jobbigaste momentet för hon är också utan jobb. Hon blir så nervös av att inte ha ett jobb, hur jag än förklarar så förstår hon inte vad jag menar. Eller så vill hon inte, för hon är inte dum den tjejen.
Min prinssessa har ju hittat SIN prins som också bor i Ockelbo. Han med stort M och volvo, villa och vovve.
Nej nu ska jag smaka på min nybakade pepparkaka och ta en kopp kaffe till.
Var rädd om Er vi hörs snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0