Mitt liv är så fattigt och eländigt tråkigt !!

Ja så känns det i alla fall. Händer ingenting på hemmaplan eller på bortaplan. Samma rutiner varje dag inget nytt som rör om lite i vardagslivet. Vad ska man göra , ta två katter och köra sa alltid dom vuxna när man klagade på att man hade tråkigt när man var barn. Nu är det ju jag som är vuxen och borde veta bättre men ack så lite jag vet. Tänk om man kunde bli en katt då vore livet helt underbart. Sover när jag vill, äter när jag vill och har inga krav på mej alls. Läste platsbanken idag , 24 st växel-telefonisttjänster i hela Sverige då menar jag i HELA Sverige. Hur ska detta sluta för en begagnad växel telefonist på väg att bli för gammal. Har inte kunnat söka en enda tjänst på två månader. Hjälp mej någon därute !! Man blir så frustrerad att jag suttit och kollat på jobb i Kiruna. Där finns det jobb påstår alla, när stan ska flyttas. Men inte hittade jag något jag kunde söka heller. Min kompis i Hälsingland ska på en intervju där hon är en av 158 sökande , det ni !! Roligt eller hur ?! Jag håller tummarna för henne så hon ska slippa sitta och pendla till Söderhamn varje dag. Snart spelar det ingen roll vart man bor för det finns inga jobb ändå att söka. Det är ju klart att man bor i det län där den högsta arbetslösheten finns. Nej nu går jag och lägger mej och suckar mej igenom natten. Börjar jäspa så man får kanske sova några timmar i natt. Så god natt på er alla och var rädd om varandra.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas det vänder för dig snart! Får du en operation blir du säkert piggare och kan röra dig på ett annat sätt.
Kram från mamma

2012-10-23 @ 11:44:21
URL: http://hagstaskola.blogspot.com
Postat av: Gilla

Här gäller det att snabbt skicka lite uppmuntran förstår jag. Ska genast säga till Abbe o Hebbe att skriva till dig.

2012-11-01 @ 10:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0