Jag inte glömt bort Er mina tappra läsare...men jag har inte orkat skriva något.

Jag har inte känt mej riktigt sugen på att skriva. Men idag har jag träffat trevliga människor på Lernia Utbildning så jag blev lite uppåt i alla fall. Jag ska nu anmäla mej att jag vill gå där och lära mej bla. bokföring. Man anmäler sig via arbetsförmedlingen, men det är kö så man får vackert vänta på sin tur. Efter det gick jag till en kompis som har haft det tufft så det räcker. Visade sig att hon inte kunde bo hemma just nu pga ett hopsytt öga, så jag fick ledsaga henne till sjukhuset. Hon var ledsen och det är inte så konstigt men vilken tur att det gick att ordna att hon får vara där i väntan på ett korttidsboende. Ibland vänder det i livet så man vet varken ut eller in. Varför måste vissa råka så illa ut i livet och andra glider runt på sitt bananskal och bara ler. Det kommer jag aldrig att förstå hur orättvist det kan vara. I vilket fall har jag köpt min första julklapp. Men jag kan inte tala om vad är för min dotter bruka läsa min blogg. Så det berättar jag efter jul. Blev ett impuls köp som inte var planerat men jag tror hon kommer att gilla det. Jag är så glad över att jag fick möjlighet att åka till pappas grav och sätta ett ljus både till alla helgons dag och farsdag. När man inte äger en bil då är det inte bara att sticka iväg. Så nu när jag får åka bil med någon ibland då känns det riktigt lyxigt. Tänk va fånigt att man kan tycka det. Det är jag i ett nötskal. Ha ha ha.. Idag har jag lagt ett födelsedagskort i en hemlig brevlåda. Jättespännande, säger inte mer. En kille som jag lärde känna på en arbetsplats jag hade tidigare. Vi hade så roligt tillsammans så jag ville överraska honom med ett kort på sin födelsedag. Nu ska jag läsa Året Runt som jag fått idag. Hej på Er och ha det så bra i höstmörkret.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej du!
Roligt att du känner dig mer uppåt i dag!
Det gör jag också, har varit och sett filmen en oväntad vänskap.
Kram från Mamma

2012-11-13 @ 22:49:38
URL: http://hagstaskola.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hi hi..... jag vet allt vem den hemliga lådan tillhör :-) Visst "föll" han väl den 14:e ? Hoppas du fått respons! Kul att du grattade.
Birgitta

2012-11-17 @ 14:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0