Efter regn kommer sol

Skönt att solen tittar fram efter ett gräsligt regnande. Barnbarnen skulle ha en skogsdag i dag med skolan så då är man glad om det inte regnar. Den här veckan får jag ta hand om dom hela två dagar !! En av dom har redan hamnat på Youtube, kommit med på en film från höstcruisingen här i Gävle.
I söndags var jag tvungen att ta bort en av mina älskade katter. Hon var så dålig, jamade och skrek samt kunde inte gå. Visst har hon varit risig ett tag men att det skulle gå så fort dom sista dagarna gjorde mej förtvivlad. Jag har sådan tur att jag känner en veterinär i Hagsta som heter Pia och hon hjälpte oss. Sedan fick Love sova i Hagsta skogen inlindad i en fin filt. Det är inte någon höjdare när man måste ta sådana här beslut. Men för hennes skull så var det bra, troligen var njurarna utslagna.
Jag måste bli bättre på att se när det inte är som det ska.
Dagens koll i platsbanken visade sig inte ge något positivt, samma gamla jobb som jag inte kan söka. Ett jobb jag har sökt var ute igen ?! Då förstår man ju att dom vill inte ha gamla tanter, eftersom dom har satt ut annonsen igen. Det kommer att bli tufft det här men jag är ju inte ensam om det. Vi är många därute som letar och letar efter ett arbete.

Nu måste jag plocka ihop tvätt för tvättstugan kallar på mej.

Ha det så bra och var rädd om varandra.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken tur att någon arbetsplats vill ha "gamla tanter". Grattis till ditt nya jobb!!!

2011-09-20 @ 22:33:15
URL: http://hagstaskola.blogspot.com
Postat av: Birgitta

"Gamla tanter" är guld värda! Kanske jag nu får nå'n bakom ryggen igen, eller?... det finns ju gott om platser nu förstås. Välkommen Monika :-D

2011-09-22 @ 21:10:04
Postat av: Christina

Grattis! Vad kul!

2011-09-24 @ 11:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0