Telefonnummret i örat ...?

Hej. När mitt barnbarn var hos mej och vi låg och löste korsord så hoppade en av mina katter upp tillsammans med oss. Då säger min snusförnuftiga hönapöna : har han telefonnummer i örat?
Då slog det mej att det vore kanske något att ta fasta på när det gäller våra barn som springer bort ibland. När barnen börjar på dagis så vore det obligatoriskt att alla fick sitt telefonnummer tatuerad i örat. Gud så enkelt det vore för dom som hittar barnen att kolla i örat och sedan ringa hem.
Eller så kunde barnen bara gå fram till någon vuxen och be dom kolla i örat och sedan ringa.
Vore inte det något som skulle göra succe ?!. Funderar starkt på om  jag ska ta patent på det.
Jag börjar bli lite smånervös för jag börjar jobba på fredag igen efter ett uppehåll. Trodde inte jag skulle ha den turen att få komma tillbaka, men ibland så får man uppleva den goda sidan av livet.
Förkylningen har inte släppt än, men mår bättre. Det är inte klokt att man ska behöva vara så dålig så länge och utan att någon medicin hjälper.
Idag har jag gått på ett försäljningsknep på LensWay, man kan vinna ett par glasögon om man registrerar sig där och det har jag gjort. Så nu håller jag tummarna att jag blir en av 1500 som har turen att vinna ett par.
Jag brukar inte bry mej om sådana där trixs dom har för sig att man kan vinna på det ena och det andra, men nu ville jag ta en chans.
Jag har bestämt mej för att gå ur facebook för jag är så sällan där och kollar så dom får klara sig utan mej. Skriver hellre här och har jag tur så är det alltid någon som läser vad jag skriver.
Måste snart börja planera en julmarknad jag ska delta i. Jag gruvar mej för jag vet inte riktigt vad jag ska ha med och hur mycket jag hinner göra igentligen. Jag är hopplös på att planera långt fram i tiden. Jag tror att det hinner jag sedan men så plötsligt har sedan kommit och då står jag där med lång näsa.
Hej svejs vi hörs snart igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0